La gimnàstica hipopressiva desmitifica els abdominals

La gimnàstica hipopressiva consisteix en la pràctica d’exercicis que es basen en moviments lents controlant la respiració. Des de la seva creació l’any 2005, aquest tipus d’exercicis semblen tirar per terra totes aquelles teories que es basen en els exercicis abdominals per reforçar problemes lumbars o de la zona de la pelvis.

Aquest tipus d’exercicis tenen la característica de fer-se en apnea, és a dir, quan els pulmons es troben buits d’aire. Això facilita l’alliberació de pressió en la zona de la pelvis i las vísceres que sosté.

L’objectiu de la gimnàstica abdominal hipopressiva és enfortir la musculatura profunda de la zona abdominal (abdominals oblics i múscul transvers de l’abdomen) per tal de crear una faixa muscular que sostingui la columna vertebral i que ajudi a mantenir les visceres abdominals i pèlviques en la posició correcta.

A qui va dirigida?

Està recomanada a qualsevol persona que desitgi reduir la cintura, millorar la seva postura o la funció sexual. Tot i que està especialment indicada per a dones amb problemes d’incontinència urinària, flacidesa del sòl pelvic, en postpart (a partir del tercer mes d’haver parit) i en persones que pateixin lumbàlgies cròniques.

També està recomanat per esportistes professionals que vulguin incrementar el seu rendiment i prevenir lesions articulars, musculars i viscerals. A banda d’estar indicat per aquelles dones que practiquin exercici físic i vulguin prevenir la caiguda dels òrgans pelvics.

Quan es noten els resultats?

Com en tot tipus de gimnàstica cal tenir paciència i treballar amb constància, però es tracta d’una tècnica amb uns resultats quasi immediats que perduren en el temps si es practiquen els exercicis amb certa regularitat.  Dos dies a la setmana i unes 10 sessions són suficients per experimentar uns canvis considerables en les zones treballades.

Els beneficis de la gimnàstica hipopressiva són:

  • Corregir defectes posturals.
  • Enfortir els abdominals oblics i transversos, marcant la cintura.
  • Evitar la sensació de cames pesades.
  • Prevenir i evitar l’incontinència urinària.
  • Tonificar i definir els braços. 
Si has trobat útil el post no dubtis en compartir-lo…

 

Etiquetes: , , , ,

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: